Monday, December 26, 2011

3 Hari 2 Malam

Baiklah, Kali ni sya nak cerita mengenai pembelajaran. Ok pasti semua sekarang budak-budak U sedang sibuk mentelaah expecially for those who are in 1st degree.. yela lah kan.. nama pun 1st degree.. mestilah tak berapa nak biasa dengan suasana exam di U.. biasa nya exam di sekolah and matrik relakz je,,lecturer ada bagi tips. tapi di U sekarang mana ada semua tuh.. semua kena pandai-pandai sendiri. kita sebagai pelajar, jangan lah kedekut ilmu... mestilah kena berkongsi pendapat dan saling mengajar antara satu sama lain. 


Last friday, kami dapat test 2 for engineering survey. dengan rasa tak sabar nya,,malam tu juga terus buat test tu..( test boleh bwk balik ). mesti ramai yang pelik,, yela walaupun boleh bawa balik,, tapi data semua tak sama dengan orang lain. so memang anti PLAGIAT... so dari malam tu, kepala mula rasa macam nak basuh dalam mesin dulu biar bersih. soalan memang mencabar emosi dan fizikal. 


ok that my question. soalan di berkenaan lengkungan jala raya. (road curve). agak susah la soana nie. ramai jugak yang confius dengan cara pengiraan nya. kalau nak ikut kan pun memang susah, tapi bila sharing ilmu,, benda tu boleh jadi simple dan senang saja. harap markha yang dapat nanti tidak menghampakan. da 2 malam bersengkang mata buat soalan ni. tapi tak apalah, dalam masa yang sama dapat juga revision bab ni. nanti time study week boleh skip sekejap bab ni.

At last, hari ke tiga baru siap sepenuhnya soalan ni.. esok nya kena hantar, harap lah diterima. Lepas subjek nie,,, go on mathematics pula. rabu ada retest... oh tidak, harap-harap boleh baiki markha yang hodoh tu. GOOD LUCK ATIE... and one more thing.. sya nak share this pic from our blogger too...


 comel sangat budak ni, dari kecil sudah ada minat untuk mendalami erti nya islam. kita pun sepatutnya mencontohi budak ni.. tak semestinya orang dewasa saja yang boleh dijadikan sebagai contoh.. kanak-kanak pun boleh. so marilah kita sama-sama hayatinya. 


No comments: