Thursday, February 2, 2012

Keputusan Saya

Dalam masa cuti sem ni.. masing-masing yang bercuti buat hal masing-masing.. Kalau nak contact pun dekat FB n TweeT.. Biasa lah remaja sekarang memang busy dengan laptop. Tak cukup laptop, handfhone jd sahabat baik. Kalau nak di kira dah 3 minggu cuti nie...masih tak mendapat hasil yang memuaskan. Tinggal kat rumah just buat kerja rumah dah rumah. Itu saja lah rutin seharian. Kalau rajin tuh ada lah kerja aku kat dapur tuh sampai kena marah dengan emak sebab buat sepah kat dapur mak...

Mujurlah ayah sekarang pun dah sihat, lepas dari keluar Hospital, gian memancing ayah maikn menjadi-jadi.. Memang tak reti duduk diam, asyik nak ke kolam pancing je. Yang jadi mangsanya aku,, sebab tak dapat ikut dengan alasan " kau tuh perempuan "... Langsung tak munasabah haha...

Last week, senarai tampal dah dikeluarkan, dengan dukacita... result tak memberansangkan hati aku..memang tak puas. Terutama pada Eng. Math 1...Susah nak bayangkan aku dapat skor. Pointer aku menurun disebabkan oleh Math saja...tapi yang lain pun cukup2 makan je. Tak apalah. asalkan lulus sudah.. Orang lain memang success dengan reslut masing-masing. tapi bagi akyu, yang lepas biar kan saja. Tapi jangan terus lupakan, gunakan yang lepas untuk di perbaiki untuk masa depan. FUYOOO..



Baru tadi mak cakap kat aku...
emak: atie sem depan kau amik berapa mata kredit??
atie: erm, sem depan 15 mak...nape??
emak: ha lebih bagus kalau ulang subjek math sem depan,,xde la rce ketinggalan..
atie: uhhh (terkedu).. urm, boleh ke mak??
emak: boleh je..lagi senang amik cpt2, kalau tak nanti da lupa.
atie: fuh,,sem depan 15..tambah 3.. dah jadi 18 mata kredit...FUYOO...
emak: ok lagi tuh,,naik tahun 2 kang dah payah nak ulang...boleh baiki pointer..
atie: bagus jugak,, makna nya sem depan atie amik 3 subjek math...
emak: xpe la... nantibayarje untuk subjek tuh..
atie: ok...(tercengang) dalam hati: insyaallah atie boleh kan mak!!

Bila fikir-fikir balik,,ada betul jugak kata mak tadi. at least aku boleh baiki pointer sem 1 yang tak seberapa tuh... Insyaallah... Aku pun dah berazam nak ubah cara aku naik sem 2 nanti.. belajar sorang2, tanya lecturer, bincang dengan kawan, dan mesti kena lebih rajin. dan lagi 1 azam...NO more shopping!!! aku nak berjimat sem 2 nie...Insyaallah.. BELI UNTUK KEPERLUAN BUKAN KEMAHUAN... sama-sama lah kita berdoa agar aku dapat menyelesaikan misi sem 2 nie.... berkobar-kobar...


No comments: