Sunday, September 16, 2012

Miss That Moment

11 July tarikh yang menentukan sama ada aku layak ke tak diterima bekerja di Koleksi Husna.. First day aku diterima kerja, keadaan jadi kelam-kabut bila aku diberitahu oleh majikan (pakcik) "athirah, dalam sepanjang pakcik niaga, ni lah kali pertama perkerja baru yang masuk bekerja dalam keadaan yang banjir"... Dalam hati aku, pehal lak BANJIR??? Rupa-rupanya selang 3 kedai tuh terbakar akibat dari wiring yang salah, so bomba jirus air, basahlah baju-baju yag dekat stok pakcik... AWAK BERUNTUNG..(untunglah sangat) seharian kerja hari pertama dengan bersihkan semula stok... Sakit pinggang, tangan, bahu semua ada.. Esok nya pakcik call.."athirah, awak datang kerja x?? Aku rasa pakcik mesti ingat aku serik kerja dengan dia. Tapi aku bukan nya kesah sangat pun. At least aku dapat pengalaman bekerja...(aku nampak polis, forensik, bomba datang!!)

Seminggu bekerja, aku mula rasa seronok, memang dorang spoting,, yang best nye aku dapat jaga kedai dengan ex roomates masa kat matrik YANNA..(memang bergosip jela)..Hidup bertambah bahagia kalau hampir tiap hari nikmati Coolblog or Sundae... Seronok berkerja.. Makin hari makin biasa dalam urusan tawar-menawar.. Hebat jugak aku.. Sale aku hampir Ratus Ribu jugak lah sepanjang bekerja. (macam tak percaya)


Sambil kerja, sambil cuci mata...Bila jaga ngan yanna, mula la bergosip... Tapi topik perbualan mengenai Gaji, DSLR, Galaxy...hahahaa,,,memang mata duitan.. (bukan apa, kita mesti manfaatkan teknologi yang ada)... Kedai celcom tu depan je dengan kedai aku kerja...memang hot story la kann..bila nampak orang beli GALAXY S III, mula la.."untunglah mak bapak kaya"....mesti banyak dosa, asyik dok sibuk hal orang je...


Yang best nya,,bila jaga kedai, alat komunikasi kami ialah...okitoki (al maklum lah tak pandai sebut) memang best guna benda ni,, tapi kena regular charge, kalau tak line tak dapat... bila betry low.."tukar okitoki!!" kata kak ana (merangkap supervisor) ahhaa,,,seronok macam polis yang roger-roger.... Kadang-kadang bila bosan, mula lah menggunakannya sebagai alat permainan...(kalau pakcik tahu mmg kena la).. Pernah satu hari 2 okitoki tak dapat dikesan.. memang huru-hara mencari... macam mati anak keadaan nye. masing-masing dah risau kena tolak gaji... hahaa,, sampailah jumpa (dalam kocek baju melayu) "siapa la yang suka selit benda ni kat sini!!"


Sampai lah last day bekerja (malam raya)... Time malam rayalah orang sibuk dok bershopping beli baju raya last minute dengan harapan boleh dapat murah.. Tapi bagi aku memang tak patut bagi mura,,X kesian ke dekat aku yang sanggup kerja dimalam ray...orang lain sibuk tolong mak masak ketupat rendang!!! hahaaa memang bengang... Habis kemas semua barang n stok dekai lot hampir dalam jam 2.30 pagi... OOii orang dah nak tutop angsana dah,,,kesian abang n akak aku yang dok setia tunggu aku sampai lah pagi-pagi buta tu... Kalau tahun depan pakcik panggil aku kerja lagi dengan dia...aku dah siapkan jawapan.."pakcik,,saya tak dapat nak kerja,,saya jadi cikgu tadika ni" ahhahaha...Tapi memang niat nak jadi cikgu tadika pun...

No comments: